close

老師這星期大放送,一口氣教2首初級的舞曲,第1


負心的傑克,傑克到底做了什麼壞事?要被罵負心的人


,我很好奇,找出歌曲瞧瞧,這首歌是黑人靈魂樂之父


Ray Charles  .查爾斯的作品


Hit the road Jack


上路吧〈滾吧〉!傑克
And don't you come back no more no more no more no more


永遠永遠都別回來了
Hit the road Jack and don't you come back no more


上路吧!傑克,永遠別再回來了
What'd you say ?
你有什麼話要說?



Oh woman, oh woman


噢女人啊!噢女人
Oh you treat me so mean


噢!你對我真殘酷
You're the meanest old woman that I ever have seen


你是我見過最殘酷的老女人(這句話太可惡 該罵)
Well I guess if you say so


如果你真的這麼說
I'll have to pack my things and go (that's right)


我只好收拾東西準備出發(這就對了!)


 


Now baby, listen


聽好了,寶貝
Baby, don't you treat me this-a way


別這樣對待我
'Cause I'll be back on my feet some day


總有一天我會重振旗鼓
Don't care if you do, cause it's understood


You got no money, and you just ain't no good


我不在乎你這樣子,因為很明顯的
妳沒有錢,也不算好人
Well I guess if you say so


I'll have to pack my things and go (that's right)
如果你真的這麼說
我只好收拾東西準備走了(這就對了!)
Uh, What'd you say ?


啊?你說什麼!?
I didn't understand you


我沒聽懂
You can't mean that .


Aw now baby, Please
What you trying to do to me !?


你不能這樣........
寶貝,拜託

你準備對我怎麼樣?!


 


歌詞的確有趣,舞步非常非常簡單,幾分鐘就學會,相對


的失去挑戰性,比較無聊,我們跳的版本為4面牆、4個8拍


和影片略有不同,第4小節轉270度。


          


 
     


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    bug 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()